Vlog
Dołącz do nas
fb.png yt.png
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W KAMPANIACH GOOGLE ADWORDS – Marketing na czasie #2
Przemysław Kołsut 27 11 2017

Google AdWords to rozbudowany system. Dlatego istnieje spora szansa na popełnienie błędów. Prowadzi to do przepalania budżetów i wydawania ich na nieefektywne działania.

Najczęściej spotykane błędy to:

  • Brak wyznaczenia konkretnych celów kampanii. Uniemożliwia to kontrolę efektów i optymalizację.
  • Brak odpowiednich ustawień od strony technicznej. Niektóre ustawienia, np. lokalizacji, przy błędnej konfiguracji potrafią wyświetlać reklamy poza tymi, które sami wybraliśmy.
  • Nieodpowiednio dobrane słowa kluczowe. Frazy w reklamach Google AdWords to podstawa. Należy dokładnie analizować, które prowadzą do realizacji celów.
  • Niskiej jakości przekaz reklamowy. Nie można zapominać o tekstach w reklamach, które przyciągną uwagę klientów.
  • Brak testów. Sprawdzanie różnych kanałów w kampaniach Google AdWords umożliwia optymalizację pod konwersje.
  • Niskiej jakości grafiki. Jeśli wykorzystujemy je w sieci reklamowej lub do remarketingu, musza przyciągnąć uwagę odbiorców.
  • Niskiej jakości strona docelowa. Strona na którą trafia klient musi także posiadać wyznaczone cele i jasne komunikaty.

Kampania, która nie przynosi spodziewanych rezultatów, często zawiera więcej niż jeden błąd jednocześnie. Audyt kampanii, a następnie wdrażanie zmian powinno prowadzić do polepszania się jej efektywności. Często działania w reklamach w Google wymagają poświęcenia im odpowiedniej uwagi, co wymaga czasu.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar